2017. sze 22.

Hamis események a Facebook-on; Sushi Fesztivál Bécsben?

írta: Travelbooggie.hu
Hamis események a Facebook-on; Sushi Fesztivál Bécsben?

sushi_fake.jpg

Utazási és szabadidős portálunkon Olvasóinknak igyekszünk a legszélesebb körű kínálatot nyújtani nem csak az utazások terén, hanem a szabadidős lehetőségek esetében is.

A minap belefutottunk a Facebook-on egy nagyon népszerű bécsi eseménybe, a Sushi Fesztiválba. 14 ezer érdeklődő és 1100 jelentkező, akik biztosan ott lesznek ezen a különleges gasztronómiai eseményen. A sushi alapból egy népszerű étel világszinten és a fesztivál szervezői ezt még jobban fokozzák azzal, hogy a fesztiválon valódi ízorgiában lehet része minden látogatónak: Sushi Donut, Sushi Pizza, Sushi Burger, Sushi Muffin, Sweet Sushi.

Ekkor kaptunk kedvet mi is, hogy tájékoztassuk Olvasóinkat erről a szuper bécsi eseményről.

Az esemény megírásához elkezdtünk felkutatni forrásokat, de csak olyan cikkekbe futottunk bele, ahol "Fake-Events"-ként, vagyis hamis eseményként írnak fesztiválokról. (vienna.at, orf.at)
Események, amelyek végül soha nem jönnek létre. A cikkek írói szerint kizárólag azért születnek ezek az események, hogy később egy nagyszámú Facebook követői oldalt értékesíthessenek.

Ilyen események: "Wiener Sushi Festival, Open Air Shisha Festival, Netflix & Chill Open Air Vienna"

Ami azonos, hogy ezeknek az eseményeknek a témái gyakran kulináris vagy "élvezet-orientált" jellegűek és nagy városokban, mint például Bécsben zajlanak és rendkívül gyorsan terjednek a Facebook-on.
A cikkek szerint a menet a következő: létrehoznak egy kulináris eseményt, amelyre elkezdenek a közösségi oldalakon csatlakozni az érdeklődők, majd az esemény valamilyen okból kifolyólag elmarad. Ekkor a szervezők arról informálják az esemény iránt érdeklődőket, hogy hamarosan kihirdetik az új időpontot, ezért létrehoznak egy oldalt, amit mindenki lájkoljon be, mert ellenkező esetben le fog maradni az információkról. Egy ilyen akciót követően akár több ezres, de nem egy esetben több tízezres követőt szereznek egy létrehozott oldalhoz, amit aztán később pénzért értékesítenek.

A célcsoport adott, így könnyedén megtalálják azokat a vállalatokat, akiknek kifejezetten az adott célcsoportra van szüksége egy későbbi kampányhoz!

Felhasznált források:
http://oe3.orf.at/stories/2861916/
http://www.vienna.at/fake-events-auf-facebook-wiener-sushi-festival-und-co-sind-nur-abzocke/5424606
https://www.mimikama.at/allgemein/es-gibt-kein-1-sushi-event-wien/

Szólj hozzá

fake hamis festival fake facebook hamis oldalak hamis események