2017. júl 07.

Travelbooggie Tipp: Így sátorozz!

írta: Travelbooggie.hu

Feltartóztathatatlanul itt a nyár, eljött a nyári élmények gyűjtésének ideje. Van aki tengerhez, van aki tóhoz, esetleg fel a hegyre, vagy be az  erdőbe, de reméljük mindenki eljut nyaralni aki szeretne. A vadromantika kedvelőinek pedig továbbra is ajánljuk a kempingezést, amit meg is támogatunk most néhány alapszabállyal, - hogy még jobban teljen a pihenés!

Figyeljünk a körülöttünk élőkre

Elsőként szeretnénk leszögezni, hogy bár azért megyünk, hogy jól érezzük magunkat, ne feledkezzünk meg a környezetünkről sem. Hiszen a körülöttünk lévők is pihenni érkeznek, alapvető illemszabályokat tehát érdemes betartani. A háziállat, ha velünk megy, szükséges esetben pórázon legyen, ne jelenjen meg hívatlan vendégként a szomszéd sátrában. De ez olyankor is fontos, amikor mondjuk erdőben, szabadban sátrazunk, hiszen a vadászok miatt a kutyusnak is biztonságosabb így. Ha nem csak mi vagyunk az adott területen, akkor figyeljünk oda az este 10-től reggel 6 óráig tartó csendtilalomra, de ha jó fejek vagyunk, reggel 8-ig nem üvöltetjük a zenét sem.. :)
A környezetvédelem ugyanilyen fontos; ne hagyjunk maguk után szemetet, hiszen azért megyünk ki a természetbe, mert ott jó - ne rontsuk el! A tűzgyújtásra és a természetes vízi fürdésre pedig a helyi szabályok alapján legyünk körültekintőek.

Adjunk a kényelemre!
Ugyan a kempingezésnek nem fő előnye a kényelem, mégis a maximumot érdemes kihozni a helyzetből, hogy a hazavitt emlék ne egy derékfájás legyen. A négyszemélyes dómsátrakban négy ember elfér kényelmesen - törökülésben. Ha négyen megyünk, válasszuk inkább kétszer két személyes felosztást, hiszen a négyszemélyes sátorban a két nagymatrac sem fér meg egymás mellett, és akkor még hol vannak a cuccaink?
A sátor elhelyezkedése szintén fontos szempont a kényelem terén. Ne válasszunk napos helyet, hiszen felmelegszik, beizzad, befülled a sátor és elviselhetetlen lesz a belső tere. Megpróbálnánk kiszellőztetni, este a hűvösebb időben, és bejön a környék összes csípős, zümmögős soklábú vagy épp szárnyas jószága. Jobb egyből árnyékos helyet választani és megúszni a hosszú szellőztetést.
A bogarakról szólva még egy picit..  amikor helyet választunk, ne csak a talaj viszontagságait vizsgáljuk, hanem azt is, hogy nincs-e pókfészek, hangyaboly alattunk.
Hogyha éjjel sem zavar a pezsgő élet, akkor nyugodtan maradhatunk fő útvonalak közelében, de ha mégis inkább pihennénk, válasszunk kevésbé frekventált helyet. Büfétől, mosdóktól és színpadoktól távolabb eső pozíció ilyenkor előnyös lehet!

Vigyünk mindenkinek szórakozni valót

Legyen nálunk, labda, társas, ha gyerekekkel megyünk, esetleg kártya, könyv, ha felnőtt társasággal. Ezek ugyanis a kimerült túrázót, fürdőzőt is szórakoztathatják, és akár rossz idő esetén is el lehet ütni velük az időt.

Nélkülözhetetlen eszközök

Természetesen megfelelő ruházat, élelmiszer és a szükséges kozmetikumok (naptej!!) mindenkinek fenn van a listáján, de ne felejtkezzünk meg egy-két plusz kellékről sem. Szükségünk lesz zseblámpára, tartalék elemmel, wc papír, zsebkés (esetleg bicska, sör és bor nyitóval, konzervnyitóval) szintén elkél. Az igazán felkészültek egy kalapácsot is visznek magukkal a sátor állításhoz segítségül és persze a kullancs, szúnyog riasztó is jó szolgálatot tehet. Főként ha gyermekkel utazunk, ne felejtsük otthon a legalapvetőbb gyógyszereket sem!

Ne felejtsük el, hogy pihenni érkeztünk

Mivel a kempingben szinte magunkra vagyunk utalva és a természetre, ezért jöhetne körülmények, amik kedvünket szedik. Ne hagyjuk! Pihenni érkeztünk, minden probléma egy kihívás, minden megoldás egy kaland! Élvezzük a közös megoldásokat és legyünk igazán együtt!

Jó pihenést kívánunk mindenkinek!

Travelbooggie.hu

Szólj hozzá

programajánló túra kirándulás tippek természetben kemping barangolás hétvégi program utaznijó sátorozási tippek travelbooggie.hu